Info Terkini

Banyaknya Tahi Lalatku...Arghhh Biarlah Selagi Tubuh Sihat Dan Ia Bukanlah Satu Penyakit. Mana Tahu Dapat Masuk Dalam Buku Guinness World Records

Seorang remaja dari North Carolina, Ciera Swaringen yang berusia 19 tahun telah dilahirkan dengan keadaan yang jarang berlaku. Keadaan tersebut dikenali sebagai Congenital Melanocytic Nevus di mana seseorang individu mempunyai tanda lahir seperti tahi lalat dan berkembang biak pada kulit.

Gambar dari Instagram C.Swaringen

Tahi lalat pada tubuh Ciera ini sebenarnya merangkumi lebih daripada dua pertiga daripada permukaan tubuhnya dan oleh kerana beliau adalah seorang remaja, maka beliau telah mengalami tekanan perasaan seperti diejek dari orang perseorangan mahupun kanak-kanak disekelilingnya.

Gambar dari HotSpot Media

Gamba dari HotSpot Media

Ciera yang dipetik dari Daily Mail berkata kanak-kanak lelaki remaja biasanya adalah orang yang pertama yang mengkritik apabila mereka melihat dirinya, mereka mengatakan perkara-perkara seperti," Anda kelihatan seperti kotor, pergilah mandi dan mencucinya. "Tetapi saya begitu bangga dengan perbezaan ini dan, pada akhir hari, kita semua mempunyai sesuatu tentang diri yang luar biasa, sama ada di dalam atau di luar. Setiap orang dilahirkan untuk kelihatan berbeza, dan kita semua harus berasa cantik akan kulit kita sendiri. "

Gambar dari Instagram C.Swaringen

Ciera menambah lagi "Satu hari, saya masih ingat berada di dalam bas sekolah dan mendengar seorang remaja mentertawa akan saya dan memanggil saya anjing berbintik. Ia benar-benar meruntuhkan keyakinan diri saya, saya hanya seorang remaja dan ia membuatkan saya berasa berbeza dengan kanak-kanak lain seperti ada sesuatu yang salah dengan saya.

Lama kelamaan saya telah belajar untuk melupakan ulasan yang negatif dan ingat bahawa kebanyakan orang merenung dan berkata perkara kejam kerana mereka tidak digunakan untuk melihat seseorang dengan keadaan saya.

Gambar dari Instagram C.Swaringen

Hari ini Ciera telah mengembangkan satu persepsi yang positif ke atas dirinya. Melalui penyelidikan, dia juga mendapati kumpulan dalam talian yang dikendalikan oleh persatuan Nevus Outreach. Persatuan tersebut juga menyokong orang-orang yang telah dipengaruhi oleh keadaan.

Gambar dari Instagram C.Swaringen

Ciera berkata, "Menemui kumpulan ini di Facebook telah membantu saya menyedari bahawa saya tidak bersendirian, saya berharap saya akan dapat untuk menghadiri sidang Nevus Outreach, jadi saya boleh berjumpa dengan orang lain bersama dengan keadaan saya ini."

Sumber : veilcovercream.com


No comments